Oldalak

2013. június 14., péntek

Táskakészítés II.

... avagy mi a különbség a vlies, a felvasalható vlies között...
... továbbá mi az a titokzatos táskamerevítő...

Készítettem egy fotót, ahol kupacba rendezgettem mindhárom "delikvenst", mégpedig azért, mert így látszik, hogy mi a különbség köztük... sőt, így látszik igazán ;o)

Nos íme:


A legfelső ama bizonyos - és titkokkal körülölelt :o) - táskamerevítő. Egy viszonylag sűrű szövésű, vászonszerű anyag, aminek egyik fele ragasztós. Mármint nem ragacsos :o)
A ragasztó vasalás hatására (ez nagyon hülye szó lesz!) "oldódik" és ahogy hűl, miután magas hőfokon "sütöttük" a textil hátoldalára, hogy el ne felejtsem :o) szóval ezt követően, ahogy kihűl, rátapad a textilre, és merevíti, keménnyé teszi azt :o)
Ugye, hogy nem is olyan titokzatos? ;o)

A középső, láthatóan vékonyabb - és talán észrevehetően "pöttyös" - anyag a felvasalható vlies.
Ez dettó, mint a hagyományos vlies, azzal a különbséggel, hogy az egyik fele ragasztós.
Szintén a textil hátoldalára vasaljuk, magas hőfokon, nyomással, ami cca. 15-20 mp-ig kell, hogy tartson minimum, különben egy kalap kakit sem fog érni, és lefoszlik.
No, ezt szoktam én a táskamerevítővel megerősített textilre pluszban (igen, a táskamerevítőre) rávasalni azért, hogy a táskának legyen tartása... én ugyanis nagyon nem szeretem a töttyedt-pöttyedt táskákat :o) Vessetek a mókusok elé, de ez a helyzet, úgyhogy vállalom ;o)

És akkor legalul, az a vastagabb, vattaszerű izé... hát ez bizony a hagyományos vlies, ebből lehet kapni a 0,5 cm és 1,0 cm és talán még ennél is vastagabb verziókat :o)

Ugye, hogy nem is olyan titokzatos?

Folyt. köv.: a zippzár (vagy ahogy mondani szokás még: cipzár) varrása, elkészítésének fortélyai ;o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése