Oldalak

2013. június 16., vasárnap

Táskakészítés IV.

... avagy a zseb és a karabíneres kulcstartó, valamint a bélés, ahogy én készítem:

A zsebhez szükséges anyagot leszabom. Írom, mert nem biztos, hogy mindenki így csinálja...
Én mindig dupla akkora anyagot szabok le szétvágás nélkül, mert nem annyira (sőt, semennyire sem) kedvemre való, ha  a zseb szimpla anyagból készül.
Tehát gyakorlatilag a zseb magasságát kétszer veszem, majd félbehajtom pontosan, és levarrom a széleknél:
Összevarrás után, mielőtt kifordítanám, lecsípem a sarkot azon a részen, ami a kifordított zseb felső vonala lesz majd. Oka mindössze annyi, hogy a kifordítás után a "csücsök" szebben néz ki :o)
A "lecsípést" követően kifordított zseb csücske ;o)
(és megjegyzem, hogy nem is lett igazán olyan, amilyen szokott lenni... irgumburgum :o)))
Azon az oldalon, ami a zseb külső fele lesz, ügyelve a varrásvonalra, letűzöm úgy, hogy az elejénél és a végénél hagyok egy-egy öltéstávolságnyi helyet:
Ha kész vagyok a varrással, levasalom az egészet, de gondolom ez amúgy is magától értetődik ;o))


A karabínert tartó hosszú textilcsíkot úgy készítem, mintha ferdepántot varrnék. Én a karabíner mérete miatt mindig 6 cm szélesre szabom, félbehajtva levasalom, majd a félbehajtás vonalához igazítva mindkét szélét újra behajtom és azt is levasalom. Levasalás után milliméteresen levarrom:


A zsebet felvarrom a már összevarrt bélésre. A bélés leszabott darabjainak mérete értelemszerűen megegyezik a táska külső részének méretével és a kialakítás is ugyanaz ;o)

A zsebet mindig először színével lefelé, a zseb felső részét a bélés közepe felé "irányba helyezve" teszem a bélésre. Levarrom, majd felhajtom a varrásvonal mentén oda, ahol aztán majd végleg "elfoglalja" helyét :o) Jahajj, azt gondoltam, hogy egyszerű lesz leírni, de visszaolvasva, nem is vagyok ebben már olyan biztos...

Szóval miután felhajtottam a végleges helyére, levasalom, és a - szemből nézve - jobb oldalánál kezdve szépen végigtűzöm varrógéppel a sarokig, elfordítom az anyagot, folyamatosan haladva persze letűzöm az alját, újra fordítom az anyagot, és levarrom a másik szélét is. Így gyakorlatilag a zseb alsó felét két varrásvonal tartja, szinte nulla az esélye annak, hogy a zseb alja a "terheléstől", azaz a belepakolt holmik súlyától kiszakadjon ;o)


Sikerült egy jó makro-fotót készítenem, mert szerettem volna megmutatni Nektek, hogy dolgozom el az alsó szálat :o) :o) Már ha ezt eldolgozásnak lehet nevezni :o) :o) :o)

Szóval a visszájára fordítom a bélést, és visszahúzom a felső szálat az anyag visszájára, majd az alsó szállal sokszorosan összebogozva "dolgozom el".
Valamiért az a fixa ideám, hogy így nem bomlik ki a zseb széle úgy, mintha csak az oda-vissza öltésekkel erősíteném meg. Persze az oda-vissza öltéseket is megcsinálom, de pluszban ezt a bogózást is minden alkalommal "elvégzem" :o)

A karabíner tartójaként szolgáló textilcsíkot elhelyezem a kiszemelt területre, gombostűvel rögzítem.

Ezt követően elkezdem a bélés végső formáját kialakítani.
Félbehajtom a bélést, majd a szélein végigtűzöm varrógéppel, naná, hogy mindkét oldalán :o)
A varrásvonalra merőlegesen, ahogy a képen is látszik, behajtom a sarkaknál a bélést, ügyelve a pontos illesztésre. Behajtás után gombostűzöm:

 Kijelölöm a talp kívánt szélességének megfelelően, hogy hol szeretném végigvarrni:
Varrógéppel végigvarrom, majd eltisztázom cikk-cakk öltésekkel, még mielőtt levágnám a sarkokat:

A cikk-cakk mentén szorosan, levágom a felesleges csücsköt :o)
 Miután kialakítom a bélés végleges formáját, s így a "talpát" is, az alján középen végigvágom, a későbbi kifordítás helye miatt:
(nem széltől szélig vágom! mindig hagyok a szélénél úgy érzésre kb. 2-3 cm-t :o)


Nos, így készítem én a táska belső részét készre :o)
Remélem hasznosnak fog bizonyulni ez a poszt is ;o)














2 megjegyzés:

  1. Kedves Szilvi!
    Nagyon pontos precíz munkát végzel!!!!!!!!!!
    köszi a bemutatót!

    VálaszTörlés
  2. Ez hatalmas segítség, most találtam az oldaladra, köszönöm a precíz, részletes munkát.

    VálaszTörlés